Kaip verslo aplinkoje siųsti elektroninius laiškus?

Verslo aplinkoje yra be galo svarbi teisingai parinkta komunikacija. Gyvai, telefonu, elektroniniais laiškais, o gal per šiek tiek modernesnes programėles kaip Slack ar Podio bendraujame su savo kolegomis, klientais bei tiekėjais. Visi šie įrankiai mūsų komunikavimą padaro greitesniu bei efektyvesniu procesu. Ar žinojote, jog vidutiniškai biuro darbuotojas išsiunčia 40 laiškų per dieną? Tai yra pakankamai didelis skaičius, todėl darbą reikia atlikti kuo efektyviau, o rašant elektroninius laiškus anglų kalba, tai gali būti dar sudėtingiau. Paruošiau keletą patarimų, kurių dėka galėsite jaustis užtikrinti, jog jūsų laiškai perteikia reikiamą informaciją tinkamu formatu.
Paskirtis ir laiško stilius
Prieš pradedant rašyti elektroninį laišką anglų kalba reikia apsvarstyti, ar šis laiškas skirtas vidinei komunikacijai, pavyzdžiui, kolegai, ar išorinei komunikacijai, pavyzdžiui, klientui. Nuo to priklauso, kokio stiliaus laišką rašysite. Tai gali būti labai formalus arba neformalus stilius. Vidinei komunikacijai dažnai tinka ir neformalus stilius, tačiau bendravimui su klientais, užsakovais ar net įmonės vadovais yra rekomenduojama bendrauti formaliuoju stiliumi.
Struktūra
Struktūrą, ko gero, jau žinote, ji nelabai skiriasi nuo lietuviškų elektroninių laiškų, bet prisiminkime.
Temos eilutė > pasisveikinimas, kreipimasis > įžanga > turinys > išvada / laiško uždarymas.
Temos eilutė
Labai svarbu tinkamai pradėti komunikaciją. Temos eilutėje turėtumėte atskleisti pagrindinę laiško mintį. Jei paliksite tuščią, laiškas gali pasimesti, jei prirašysite per daug, gali atrodyti kaip reklama ar tiesiog nereikalinga informacija. Taigi, perteikite laiško pagrindinę mintį kaip įmanoma trumpiau ir sudominkite gavėją.
Įžanga
Šioje laiško dalyje paaiškinate, dėl kokios priežasties rašote gavėjui. Galite glaustai pristatyti kreipimosi temą ar paminėti prieš tai buvusį pokalbį, jei jis susijęs su dabar rašomu laišku.
Skaitykite toliau ↓
Turinys
Pradžia puiki, dabar metas detalėms. Visai nesvarbu ar jūs prašote informacijos, atsakote į klausimą ar priimate pasiūlymą, visais atvejais laiškas turi būti aiškus ir suprantamas. Venkite pernelyg ilgų sakinių. Vadovaukitės taisykle – viena mintis, viena pastraipa. Jei norite aptarti kitą idėja, pradėkite naują pastraipą. Akronimus vartokite atsargiai, jei jūsų kolegos žino tam tikrus trumpinius, nereiškia, kad žino jūsų klientas. Ta pati taisyklė galioja ir su techniniais žargonais. Išlikite pozityvūs ir stenkitės net blogiausias naujienas perduoti kiek įmanoma švelniau, su idėja, jog viskas bus išspręsta.
Išvada
Net jei parašėte labai išsamų ir aiškų elektroninį laišką, gavėjas vis tiek gali prašyti papildomos informacijos ar turėti klausimų, todėl mandagu pabaigoje pridurti, jog prireikus papildomos informacijos ar pagalbos drąsiai klaustų. Tuomet viskas, kas liko – pagarbiai užbaigti laišką.
Patikrinkite laišką
Prieš spausdami siųsti dar kartą perskaitykite ką parašėte, gali būti įsivėlusių klaidų ar netinkamai pavartotų žodžių. Jei nesate užtikrinti, visuomet puiki idėja pasitikrinti su Grammarly programa. Taip pat žodžių rašybą galite pasitikrinti visagaliame internete.
Išsisaugokite
Laišką jau gebate parašyti puikiai, bet ar nenorite to atlikti efektyviau? Kai parašote vieną elektroninį laišką anglų kalba, jį galite nuolatos naudoti kaip šabloną, pakeisdami netinkamą informaciją į tinkamą. Patariu išsisaugoti bent dažniausiai vartojamas frazes, pamatysite, po kiek laiko jūs sukaupsite puikias frazes, kurios jūsų elektroninius laiškus pavers profesionaliais ir išbaigtais.
Žinoma, elektroninio laiško anglų kalba neparašysite, jei nemokėsite kalbos. Koks geriausias ir bene greičiausias būdas jos išmokti? Tai nuotoliniai anglų kalbos kursai, kuriuose gausite visą reikalingiausią informaciją, mokytojo pagalbą bei galėsite mokytis jums asmeniškai patogiausiu metu net neiškišus nosies iš namų!